Na podstawie wieloletniej praktyki i doświadczeń w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku od 2,5 lat powstała metoda o nazwie PROTI.
Skrót PROTI pochodzi od pierwszych liter angielskiej nazwy metody:
Practice (ćwiczenie),
Reinforcement (utrwalenie),
Opportunity (okazja do przyswojenia języka),
Techniques (techniki),
Interaction (interakcja, komunikacja).
PROTI to metoda, dzięki której nabywanie przez dzieci umiejętności językowych odbywa się w sposób dla nich naturalny, czyniąc z nauki świetną zabawę. Pogłębia i ugruntowuje wiedzę oraz motywuje do dalszej nauki.
Sam proces nauki metodą PROTI odbywa się na trzech poziomach zaawansowania: PROTI mini, PROTI 1, PROTI 2 i polega na intensywnym angażowaniu wszystkich zmysłów dziecka.
Metoda kładzie nacisk na używanie na zajęciach tylko języka angielskiego w formie prostych wyrażeń i zwrotów. Piosenki i wierszyki pomagają dziecku w rozumieniu i zapamiętywaniu. Podczas zajęć wprowadzany jest graficzny obraz słowa. Oznacza to, że dziecko (nawet to nie znające jeszcze liter i nie potrafiące czytać) widząc napis przy danym obrazku świetnie zapamiętuje i po czasie samodzielnie potrafi połączyć napis z obrazkiem. Już 3-latkom idzie to wspaniale! Zapytasz: "po co taka kombinacja?" Odpowiadamy: dziecko pójdzie do szkoły, a tam zacznie się uczyć czytać i pisać po polsku- świetnie, ale dojdzie do tego jeszcze angielski, gdzie nie dosyć, że inaczej się mówi, to jeszcze inaczej pisze...to dopiero mętlik dla tego małego człowieka... I tu okazuje się, że dzięki zajęciom metodą PROTI, Twoje dziecko ma już w swojej główce graficzny obraz słowa (napis), teraz wystarczy go po prostu odwzorować... Jaka ulga! O wiele mniej stresu dla Twojego dziecka i wreszcie możesz powiedzieć, że jest pod względem językowym przygotowane do szkoły, bo metoda PROTI stworzyła mu mocny fundament do nauki języka obcego w następnych latach i pomogła w przygotowaniu do nauki czytania i pisania w języku angielskim.
Metoda PROTI zakłada, że nauczyciel jest tylko przewodnikiem (jego rolą jest wspomaganie dziecka w jego naturalnym rozwoju), dziecko zaś postacią centralną każdego zajęcia, samodzielnie wykonującą ćwiczenia.
Bardzo ważnym elementem w pracy metodą PROTI jest korzystanie ze specjalnie opracowanych materiałów dydaktycznych. Dzięki nim dziecko, zgodnie z założeniami metody, obcuje z językiem nie tylko w przedszkolu, na zajęciach, podczas wykonywania zadań w zeszytach ćwiczeń, ale również w domu np.: podczas zabawy. Umożliwiają to materiały w postaci płyt CD, DVD (na trzech poziomach zaawansowania) oraz dostęp do portalu onlineprzygotowanego tak, aby dziecko mogło z niego korzystać samodzielnie.
Rolą rodzica jest czuwanie nad zachowaniem odpowiedniej częstotliwości korzystania z w/w materiałów. Zalecane jest, aby minimum raz dziennie dziecko miało kontakt ze słownictwem czy ćwiczeniami nagranymi na płytach lub zawartymi w kursie e-learningowym
PROTI to marka stworzona dla dzieci z myślą o nich, ich rodzicach i nauczycielach.
Start kursów grupowych języka angielskiego dla dzieci już 1 września 2020r.
Sprawdź harmonogram zajęć grupowych zamieszczony poniżej.
NABÓR- trwa
Zarezerwuj termin telefonicznie (32) 616 34 70, jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 15.00-18.00
lub napisz do nas na adres: [email protected] bądź skorzystaj z naszego formularza kontaktowego odezwiemy się do Ciebie, bądź odwiedź nas osobiście w Jaworznie ul. Zagłoby 6 (Pańska Góra)
Zostaw swój adres email, a otrzymasz od nas -25% rabatu na nasze kursy, kliknij tutaj
Harmonogram zajęć grupowych j.angielskiego dla dzieci,
rok szkolny 2020/2021
dni i godziny | poziom zaawansowania grupy/ wiek dziecka | |
PONIEDZIAŁEK: 15.30-16.15 |
PROTI 1 (dzieci 4-5 lat) |
|
CZWARTEK: 16.30-17.00 |
PROTI MINI ( dzieci od 2,5-3,5 lat)
|
|
CZWARTEK: 17.00-17.45 |
PROTI 1 ( dzieci 4-5 lat)
|
|
CZWARTEK: 17.45-18.30 |
PROTI 2 (dzieci 5-6 lat) |
|
WTOREK : 15.45-16.30 |
PROTI 2 ( dzieci 6/7 lat) |
|
ŚRODA: 16.00-16.45 |
II / III KLASA ( 8/9 lat ) |
|
PIĄTEK 15.45-16.30 CZWARTEK: 16.30-17.15 ŚRODA: 17.45-18.30 |
II / III KLASA ( dzieci 7/8/9 lat) III/ IV KLASA ( dzieci 9/ 10 lat) III/IV KLASA ( dzieci 9/10 lat) |
|
PONIEDZIAŁEK : 17.45-18.30 ŚRODA:16.45--17.30 |
V / VI KLASA ( dzieci 11 / 12 lat) V/ VI KLASA ( dzieci 11/ 12 lat) |
|
ŚRODA : 17.00-17.45 |
VI/ VII KLASA (dzieci 11/12/13 lat) |
|
PONIEDZIAŁEK: 17.00-17.45 |
VII / VIII KLASA ( dzieci 13/ 14 lat |
|
ŚRODA: 17.30-18.15 |
LICEUM (dzieci 16,17,18 lat) | |
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
Kurs PROTI otrzymał w 2010 roku Akredytację Śląskiego Kuratora Oświaty
Sprawdź jakie umiejętności zdobędzie Twoje dziecko na kolejnych poziomach kursu PROTI
Tabela oceny poziomów znajomości języka angielskiego-
zajęcia prowadzone metodą PROTI
poziom PROTI mini |
poziom PROTI 1 |
poziom PROTI 2 |
ROZUMIENIE |
|
|
Potrafię: zrozumieć znane mi słowa i bardzo proste, podstawowe wyrażenia, zwroty. Znam brzmienie języka angielskiego w zakresie podstawowego słownictwa związanego z moim najbliższym otoczeniem. Znam i rozumiem treść piosenek i wierszyków przewidzianych w programie na poziomie PROTI mini. |
Potrafię: zrozumieć wyrażenia i poznane podstawowe słownictwo z zakresu otaczającego mnie świata. Znam brzmienie języka angielskiego w zakresie podstawowego słownictwa związanego z moim otoczeniem. Potrafię zrozumieć sens prostych, krótkich wypowiedzi poleceń nauczyciela. Znam i rozumiem treść piosenek i wierszyków przewidzianych w programie na poziomie PROTI 1. |
Potrafię: zrozumieć wyrażenia i poznane podstawowe słownictwo z zakresu otaczającego mnie świata (ja, zdrowie, moje moja rodzina, dom, zwierzęta, kolory, przedszkole, przybory szkolne, zabawki, pożywienie, liczby 1-20, dni tygodnia, pory roku, podstawowe czasowniki). Znam brzmienie języka angielskiego w zakresie słownictwa poznanego we wcześniejszych etapach kursu PROTI, wzbogaconego o nowe zwroty i wyrażenia związane z moim otoczeniem. Potrafię zrozumieć sens prostych, krótkich wypowiedzi , intencji rozmówcy i ogólny sens prostych sytuacji komunikacyjnych oraz umiejętnie reagować na nie. Znam i rozumiem treść piosenek i wierszyków przewidzianych w programie. Rozumiem treść kilku zdaniowych historyjek i potrafię wskazać kolejny obrazek, który je prezentuje. |
MÓWIENIE |
|
|
Potrafię : -przywitać się i pożegnać, -przedstawić się, -rozpoznać, wskazać i nazwać niektóre zabawki, owoce, warzywa, zwierzęta, części ciała, podstawowe kolory i części garderoby, -nazwać członków swojej najbliższej rodziny, -rozpoznać i wskazać niektóre atrybuty związane ze świętami, -zaśpiewać i zainscenizować wybrane utwory muzyczne przewidziane na poziomie PROTI mini, -recytować wierszyki przewidziane na poziomie PROTI mini, -liczyć na konkretach w zakresie 1-3, -prawie zawsze poprawnie wymawiać zwroty z zakresu materiału przewidzianego do realizacji. |
Potrafię : -przywitać się i pożegnać o różnych porach dnia, -przedstawić się, -zadać pytanie o imię, kolor i odpowiedzieć na takie samo pytanie (krótki dialog), -używać zwrotów grzecznościowych, -rozpoznać, wskazać i nazwać zabawki, owoce, warzywa, zwierzęta ( w zoo, na farmie, w lesie), części ciała, pory roku, pory dnia, części garderoby, -powiedzieć co lubię, czego nie lubię, -nazwać członków swojej najbliższej rodziny, -nazwać niektóre części domu (jako budynku), -rozpoznać i wskazać atrybuty związane ze świętami, życzyć wesołych świąt, -zaśpiewać oraz zainscenizować utwory muzyczne przewidziane na poziomie PROTI 1, -recytować wierszyki przewidziane na poziomie PROTI 1, -liczyć na konkretach w zakresie 1-10, -prawidłowo fonetycznie i intonacyjnie powtarzać za podanym wzorem oraz bez wzoru. |
Potrafię : -przywitać się i pożegnać o różnych porach dnia, -przedstawić się używając pełnego zdania i krótko opisać swoją osobę, -zadać pytanie o imię, kolor i odpowiedzieć na takie samo pytanie, -powiedzieć co lubię, czego nie lubię, -używać zwrotów grzecznościowych, -zapytać o czyjeś samopoczucie oraz odpowiedzieć na takie pytane (dialog), -rozpoznać, wskazać i nazwać zabawki, owoce, warzywa, zwierzęta (domowe, wiejski, dzikie), części ciała, pory roku, pory dnia, części garderoby, -powiedzieć co lubię, czego nie lubię, -nazwać członków swojej najbliższej rodziny, -nazwać niektóre części domu (jako budynku), -rozpoznać i wskazać atrybuty związane ze świętami, życzyć wesołych świąt, -zaśpiewać i zainscenizować utwory muzyczne przewidziane na poziomie PROTI 2, -recytować wierszyki przewidziane na poziomie PROTI 2, -liczyć na konkretach w zakresie 1-20, -stosować coraz bogatszy język komunikacji w naturalnych sytuacjach życiowych, -przedstawić dialog z drugą osobą odpowiednio modyfikowany do wymyślonej sytuacji, -przeczytać prezentowany obraz słowa, -prawidłowo fonetycznie i intonacyjnie powtarzać za podanym wzorem oraz bez wzoru. |
"CZYTANIE/PISANIE" |
|
|
Dziecko zna graficzny obraz słów (wyrazów) przewidzianychw programie. Potrafi połączyć krótki napis (zawierający do 5 liter) z właściwym obrazkiem. |
Dziecko zna graficzny obraz słów (wyrazów) przewidzianych w programie. Potrafi połączyć napis z właściwym obrazkiem. |
Dziecko zna graficzny obraz słów(wyrazów) przewidzianych w programie. Potrafi "przeczytać" ( bez znajomości liter) prezentowany napis i połączyć go z właściwym obrazkiem. |
|
|
Copyright by PROTEUSS www.proteuss.pl |